HTML

objektíven a szcientológiáról megint

Az oldal forrása egy Reformer nevű srác bolgja , ami szőrén szálán eltünt, jó információ forrás . Legyen itt mindenki okulására.

Friss topikok

hátha valaki nem ismeri....

2008.03.03. 11:53 harmatOSA

 

Mit ígér az egyház és mit ad valójában - és milyen ember volt az alapítója

2008.02.15. 19:42 Reformer

A következő leírás egy olyan embertől származik, aki 30 évig dolgozott az egyháznak, ennek túlnyomó részét annak nemzetközi vezetőségénél (Little Bear Victor néven szokott internetes fórumokon a témához hozzászólni). Az ő tapasztalatai és látásmódja igencsak egybevág az enyémmel, csak én nem tudtam ilyen jól megfogalmazni, ezért őt idézem:

"Az egyház alapítója nagyon intelligens ember volt, továbbá egy átlagon felüli író és szónok is. Összegyűjtött és megfogalmazott egy csomó olyan alapvető tudásanyagot, amelyeket valóban lehet használni az életben - ezen a téren kétségtelenül nagyon jó munkát végzett. Kutatásai során többek között kifejlesztett egy szervezési és egy tanulási technológiát, egy módszert az emberi viselkedés előrejelzésére, stb. Azt gondolom, hogy az emberi elme és lélek témakörében óriási előrelépést tett ezek tanulmányozása és kutatása során. Személyesen is átéltem a tárgykör bizonyos szellemi és lelki természetű előnyeit és láttam, hogy mások is tapasztaltak hasonló jellegű nyereségeket.

Ezek elegendőek ahhoz, hogy az emberek elhiggyék, hogy a többi, ígért nyereség is igaz. Elég ahhoz, hogy ezek az emberek többszázezer dollárt költsenek erre, ennek áldozzák az életüket - sőt még ahhoz is, hogy a szeretteiket is elhagyják.

Azt mondják nekik, hogy teljes mértékben urai lehetnek az anyagnak, az energiának, a térnek, az időnek és magának az életnek. Hogy már az alacsonyabb szinteken is szinte ismeretlen a betegség fogalma. Az elméjük teljes potenciálját visszanyerik. Nemcsak erre az életükre fognak teljes mértékben emlékezni, hanem trillió évekre visszamenőleg is mindenre. Képesek lesznek a testükről függetlenül is működni. Amikor a testük meghal, képesek lesznek mindenre emlékezve egy új testben újjászületni.

Nos, én elvégeztem ezeket a szinteket - már ami a 70-es már rendelkezésre állt. Sok olyan ember auditálási dossziéit is átnéztem, akik megcsinálták ezeket a szinteket, amikor a haladásukat felügyeltem. Rengeteg olyan barátom volt, akik elvégezték a legmagasabb elérhető szinteket a szcientológiában. Ezek az emberek valamennyire, részben fel tudták idézni, hogy mik történtek velük pár előző életükben, néhányan egy-egy auditálási ülés során a testen kívüliséget is megtapasztalták, úgy hogy közben érzékeltek is; viszont sokkal súlyosabb testi problémákkal küszködtek, mint a hasonló korú nem-Szcientológusok, továbbá ezeket leszámítva ugyanúgy éltek és ugyanolyan problémáik voltak, mint az átlagembernek. Nem voltak szuperlények."

L. Ron Hubbardról:

"Amint már említettem, minden tiszteletem az övé a kutatásaiért és azokért a felfedezésekért, amelyeket az elme és az emberi szellem területén tett. Nagyon értékesnek gondolom az általa összeállított és hátrahagyott tudásanyagot. Úgy vélem, hogy elképesztő volt bátorsága és kompetenciája, különösen íróként. DE - nagyon kevés az igazságtartalma annak, amit az emberről és az életéről mond az egyház.

Teljesen más volt a valódi L. Ron Hubbard, egyáltalán nem olyan, mint amilyennek az egyház PR-ja beállítja.

A munkáiban az egyház alapítója fokozati skálákon ábrázolta az épelméjűséget és a kompetenciát - a skálák a legjobbtól a legrosszabb fokozatig ábrázolták ezeket a tulajdonságokat. Azt is hozzátette, hogy ezek egymástól független tényezők és skálák - létezhet olyan ember, aki teljesen épelméjű, de nem túl kompetens, továbbá lehet valaki nagyon kompetens, de teljesen őrült. Nos, ő remek példája az utóbbinak. Ez az ember rendkívül kompetens volt, de nem volt túlságosan épelméjű. Tudom, hogy ezt az elképzelést az egyház tagjai élből visszautasítják, hiszen annyira PR-ozták nekik az alapítót. Én sem akartam elhinni, de miután beszéltem több tucat olyan barátommal, akiket személyesen ismertem már a 70-es évek óta és évekig együtt dolgoztak az alapítóval... nos, ők egybehangzóan ezt állították, amit írtam. Ezek a barátaim jó, becsületes és igazmondó emberek, akiknek semmi indoka sincs hazudni erről.

Az interneten könnyen utánanézhetsz, hogy mit csinált ez az ember 1975-ig - szörnyű dolgokat fogsz találni, dokumentumokkal alátámasztva. Az 1975 utáni időkről beszéltek nekem ezek a barátaim, első kézből származó tapasztalataikat mondták el nekem. Rengeteg mindenről lehetne írni, de röviden összefoglalom a lényeget. EXTRÉM MÉRTÉKŰ üldözési mánia. Folyamatosan azon járt az esze, hogy a munkatársai meg akarják mérgezni. Ezt elég gyakran felhozta. Azt hitte, hogy követik. Hogy egy idegen lény figyeli az ablakból. Rengeteg alkalommal bánt el kegyetlenül, mind testi, mind pedig szellemi szempontból a munkatársaival, még fiatal gyerekekkel és a családtagjaival is. Képes volt hosszas dührohamot produkálni olyan dolgok miatt, hogy nem volt a helyén a fogmosó pohara vagy nem volt megfelelő hőmérsékletű a fürdővize. Ahogy az egyik közvetlen munkatársa is mondta nekem, soha nem tudtad kiszámítani, hogy aznap éppen milyen hangulatban lesz. Képtelen volt beismerni, hogy hibázott, másra hárította a felelősséget és hazudott is, ha érdekei úgy kívánták. Elképesztően rondán beszélt, káromkodott, mint egy kocsis és gyakran előfordult, hogy az általa alkalmazott bánásmódtól a körülötte levők közül valaki teljesen összeomlott.

Egészségi állapota: már a 70-es években többször nagyon közel állt a halálhoz. A 80-as években állandó orvosi segítségre szorult. Életének utolsó évében már csak folyadékot volt képes magához venni. A halála előtti években a szellemi és elmeállapota már annyira leromlott, hogy biztonsággal kijelenthető: ha az őt körülvevő munkatársa nem tartottak volna ki mellette és ápolták volna, akkor intézetbe kellett volna kerülnie. Nem túlzok. Valójában még finoman is fogalmazok ahhoz képest, amiket a körülötte lévők személyes tapasztalatként elmondtak."

33 komment

Címkék: szcientológia lrh ot

Munkatársakkal való bánásmód, emberi jogok kérdése

2008.02.14. 18:40 Reformer

Az egyik legnagyobb szívfájdalmam a munkatársakkal szemben tanúsított bánásmód. "szemben" szó használata szándékos. Itt is nagyon különböző a hivatalos verzió és a valóság. Pontokba szedem a mondandómat.

Az itt leírtak az egyház elitjéhez, a Sea Organization-hez tartozókra vonatkoznak. Itt jön az a rendkívül visszataszító jelenség, hogy az egyház szervezetileg pont azokat bünteti a legjobban, akik a legelkötelezettebben tesznek érte.

0. Mivel jár a Sea Org tagság?
Gyakorlatilag bentlakásos, szerzetesi élet - minimális vagy nemlétező fizetés, gyakorlatilag napod 99%-a munkaidő, 8 óra alvás ritkán van meg, a szállás a putri szinttől az épp megfelelőig terjed, a kaján gyakran spórolnak, családot még az ünnepeken sem látod mindig, házasságon kívül csak a plátói viszony a megengedett, jogaid papíron vannak, gyakorlatilag ki vagy szolgáltatva az OSA és Miscavige parancsvégrehajtói (CMO a nevük, eredetileg L. Ron Hubbard utasításait hajtatták végre) kényének-kedvének. Az internetet csak egy szűrővel használhatod, ami minden nemkívánatos tartalmat (az összes kritikai oldal a Szcientológiától + "felnőtt" tartalmak) letilt. Az OSA elolvassa az összes emailedet és ha valamiért biztonsági kockázatnak gondolnak, rangtól és pozíciótól függetlenül azonnal 24 órás megfigyelés alá kerülsz, az OSA lefoglalja a mobilodat és a laptopod (ha van) - ld. 6. pont.

Részletesen:

1. Időbeosztás és munkaidő.

Általában 9:00-től 23:00-ig tart a munkaidő normál körülmények között (ritkaság), de a felsőbb és nemzetközi vezetők kedvenc eszköze az "addig nem fekszel le, amíg ez és ez meg nincs". Ha nem alszol? Így jártál, lettél volna hatékonyabb nappal. Nekem is számtalan átvirrasztott éjszakám volt ilyen jellegű célkitűzések miatt - meg kellett lennie és kész. Ha le kellett zárni egy tanfolyamot határidőre és csúszás volt? Egész éjjel tanult az illető - de másnap ugyanúgy el kellett látnia napközben a feladatát.

A tapasztalataim alapján max. 6-7 óra alvás az átlag, mindez a gyakran alacsony tápértékű és egészségtelen kaja mellett, fizikailag elég megterhelő.

Szombat délelőtt van 9-13-ig takarításra fenntartott idő, ilyenkor a saját szálláshelyet ki kell takarítani makulátlanra.

2. Szabadnapok.

Papíron: ha jól teljesítesz, "magasak a statisztikáid" (az egyház adminisztratív rendszerében minden poszt vezet a teljesítményéről heti statisztikát és ez alapján van megítélve. Ez elméletileg jó elképzelés, hogy mérjük a teljesítményt, de ebből a gyakorlatilag az lesz, hogy a munkatársak mindenféle trükkökkel felfelé manipulálják a statisztikákat, hogy ne b"sztassák őket, hogy "nem termelnek". Példa: egy fordító statisztikája - lefordított oldalak / hét. Így ő figyel arra, hogy mindig csak egy kicsivel fordítson többet, vagy ha több lesz, azokat nem adja le, hogy fenn tudjon tartani egy lassú, kényelmes növekedést.), elmehetsz kéthetetne egy teljes napra - szombat vagy vasárnap. Egyrészt ezt havonta, de inkább kéthavonta szokott összejönni, másrészt a felettesnek jóvá kell hagynia, akivel ha nem vagy éppen jó viszonyban, akkor úgy jártál....

Ezenkívül el lehet menni ELVILEG 3 hét szabadságra évente, de ez kb. 10 évente egyszer szokott sikerülni az átlag Sea Org tagnak, mert elég bonyolult procedúra elintéztetni.

Volt olyan, aki az esküvője után nem tudott ottmaradni a lakodalmára, mert visszarendelte a főnöke dolgozni. Nem vicc, ez tényleg megtörtént.

Ezeknek effektíve az a következménye, hogy a családi kapcsolatok igencsak megsínylik általában - előfordulhat, hogy a belső problémák miatt karácsonykor és annak környékén haza se tud menni valaki. Különösen akkor, ha külföldön van és egyszerűen nincs pénze hazajönni.

3. Fizetés, juttatások.

Mivel a szcientológia Magyarországon bejegyzett egyházként működik, ezért a Sea Org tagokra a minimálbér szabálya nem vonatkozik. Az átlag Sea Org tag Magyarországon kb. 0 és 1000 forint között keresett hetente a 1990-es évek végén, Európában kb. 20 EUR, USA-ban 40 és 100 dollár között mozog a heti "fizetés". Ezenkívül van évente 2x bónusz - karácsony előtt és Sea Org évforduló (augusztus) körül, ez kb. 5000 és 30000 forint között van.

Az utazásokat fizeti általában az egyház, de a mezei Sea Org tagoknak fapados repjegy, busz és vonat mehet, abból is az olcsóbb. Mondanom sem kell, hogy az RTC (Religious Technology Center, az egyház csúcsszerve, ennek a vezetője David Miscavige) embereinek külön autó jár sofőrrel.

Ezt a kis zsebpénz a könyveladási jutalékok egészítik ki, ezért a szcientológia rendezvényeken kb. 5-10 percenként leszólítanak a Sea Org tagok, hogy megveszed-e már az aktuális kiadványt, hiszen kb. ebből lehet valamicske extra bevételük, plusz engem például még mostanában is 5-6 helyről hívnak, hogy tőlük vegyem meg az új anyagokat, hogy oda menjen a jutalék.

3A. Szállás

A szállás házaspároknak egy kis szoba, a többieknek tömegszállás - ez egy szobában 4-10 embert. Volt olyan szálláshely, ahol 20 ember lakott egy 100 nm-es lakásban, 1 fürdőszoba mellett.

Külföldön se volt sokkal jobb, ott is többnyire sorba kellett állni a zuhanyzónál, annyira túlzsúfoltak voltak a szállások.

4. Hangulat

A hangulat elég változatos. Egy csomó ember együtt dolgozik, akik őszintén hisznek valamiben, rengeteg a közös téma, így vannak jó pillanatok. Viszont az egész tevékenységet beárnyékolja az OSA és a felső vezetés állandó fenyegető árnyéka, akikkel szemben nincsenek jogaid és akik bármikor kitalálhatják, hogy holnaptól mi mást fogsz csinálni.

Itt ki kell térni a "motivációs rendszerre". Főként a felső vezetés ill. az OSA vezetőinek szokása gyakran és rutinszerűen teljes hangerővel üvölteni és a legváltozatosabb büntetésekkel fenyegetőzni és így elvégeztetni a dolgokat. Ennek része az elképesztő mennyiségű közbeiktatott káromkodás. Az egyház felső vezetői közül pld. volt itt egy rendezvényt szervezni, egy amerikai, aki a "f*ck" szót kötőszóként használta. De a magyar vezetők se maradtak el, itt tanultam meg például, hogy létezik olyan szó, hogy "f*szság".... :)

Láttam olyan büntetési tételt, ahol egy Sea Org tagot a rossz teljesítménye miatt 150 óra túlmunkára köteleztek, amit a szabad (!) idejében kellett elvégeznie.

5. Párkapcsolatok

Szabályok: 1. házasság előtti szex tilos a párok között, csak törvényes házasságkötés után. 2. nem házas Sea Org pároknál tilos a kemény petting is. 3. gyereket nem vállalhat senki, ha terhes lesz valaki - vagy abortusz vagy ki kell lépnie. 4. Sea Org tag csak egy másik Sea Org taggal léphet házasságra.

Ezen szabályok megsértését drákói szigorral büntetik - többnyire vagy azonnal kirúgják vagy büntető zászlóalj, futkosó (ilyen is van, RPF a neve, de erről majd később). Van, aki megússza egy durvább jóvátételi programmal, de ez a legenyhébb.

Ismerek olyan Sea Org tagot, aki inkább az abortuszt választotta, hogy maradhasson.

Olyat is láttam, ahol a házaspár egyik tagja kilépett a Sea Orgból, a másikat pedig kb. 1 hónapon át szinte napi rendszerességgel győzködték az illetékesek, hogy maradjon és váljon el, amíg végül ő is ki nem lépett.

6. Biztonsági kockázattá válás

Itt a legszomorúbb rész. Ha a CMO vagy az OSA úgy dönt, hogy biztonsági kockázatot jelentesz, akkor 24 órás őrizet alá kerülhetsz, amíg ezt tisztázzák és rehabilitálnak vagy kirúgnak. Ez szó szerint azt jelenti, hogy MINDIG van veled egy arra kijelölt ember, aki mindenhová követ. A budi előtt megvár, egy szobában alszik veled. Olyat is láttam, ahol az illető egy felújítás alatt álló szoba közepén, egy matracra fektették, és az ajtó előtt aludt az őre a küszöbön. Ilyenkor mobilt (külföldön az útlevelet is) lefoglalják, gyakorlatilag megszakad a kapcsolat a külvilággal. A szüleid csak az őr jelenlétében hívhatod.

43 komment

Címkék: hr szcientológia osa

Egyházi marketing a saját tagoknak - egy példa

2008.02.13. 22:51 Reformer

Egy köremailt mellékelek. Az egyházban a legfontosabb téma az újra átdolgozott 18 alapvető szcientológia könyv újrakiadása, a hozzájuk tartozó felvett előadásokkal. Ezek kb. 600000  (hatszázezer) forintba kerülnek és David Miscavige kiadta az ukázt - minden szcientológusnak meg kell vennie. Ez a kampány tavaly augusztus óta megy, én is személy szerint rengeteg telefonhívást kaptam, hogy vegyem meg - legalább 30 alkalommal hívtak fel különböző szervezetekből.

A magyar egyház "irányítóközpontja", az OTL ezt küldte ki minden szcientológusnak, szómagyarázatokat beszúrtam:

MENNYIT ÉR A VALÓDI

SZABADSÁG?

 

Mennyit ér neked a szellemi szabadságod?

Napi 55 Ft az az összeg, amelyet egy 35 éves

egyén a személyes szabadságára fordít, ha a

600.000 Ft-os Alapok csomagot 65 éves korára

kívánja megszerezni. Ez vajon mihez elég?

 

TÉNYEK ÉS

 

SZÁMADATOK:

Mire költenek az emberek Magyarországon?

(Adatok 2006-ból)

 

Magyarországon az alábbi használati eszközöket szerzik be az emberek testi szükségleteinek kielégítéséhez:

(ezek 100 háztartásra jutó használati eszközök)

 

144 színes TV ● 33 CD lejátszó ● 53 képmagnó ● 8 videókamera ● 54 számítógép ● 154 mobiltelefon

 

54 személyautó ● 72 hűtőszekrény ● 52 fagyasztógép ● 32 hűtő- és

fagyasztógép ● 80 mikrohullámú sütő ● 83 automata mosógép

 

Az egy főre jutó éves kiadás 712.523 Ft. Ez az összeg, amelyet egy magyar ember a hétköznapok során elkölt a testi túlélés elősegítésére.

 

- O -

 

DE MI A HELYZET A SZELLEMI TÚLÉLÉSSEL?

Ref: IMB 414 (IMB = International Management Bulletin - a "nemzetközi vezetés" által kiadott kiadvány).

AZ ÁR NEM KÉRDÉS. GYAKORLATILAG MINDEN KÖZÖNSÉGTAG MEG TUDJA ENGEDNI MAGÁNAK EZEKET A KÖNYVEKET ÉS ELŐADÁSOKAT, AMELYEK OLCSÓBBAK, MINT EGY HASZNÁLT AUTÓ. Az egyetlen különbség az, hogy ezek az anyagok az eljövendő örökkévalóságuk döntő fontosságú összetevői. NE BESZÉLJ A PÉNZRŐL. Nem a pénz a kérdés. Az ár olyan alacsony, hogy csak az a kérdés, hogy „Akarod a valódi szabadságot? Akkor vedd meg ezeket az anyagokat.” Mert ez az, amiről szó van.

 

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->    A kép illusztráció (itt egy Suzuki Swift képe volt)

    6 éves, 68.000 km-t futott Suzuki 900.000 Ft-ért.

    Mennyit segít ez az autó téged a szellemi szabadságod elérésében ???
 

Mennyit költesz arra, hogy TE

thetánként (=szellemi lényként)  túlélj?

 

Ref: IMB 414.

EZEKRE A KÖNYVEKRE ÉS ELŐADÁSOKRA VAN SZÜKSÉGE MINDEN KÖZÖNSÉGTAGNAK. HA CLEAR AKAR LENNI, EZEKRE VAN SZÜKSÉGE. HA AUDITOR AKAR LENNI, EZEKRE VAN SZÜKSÉGE. HA EL AKAR JUTNI AZ OT-ÁLLAPOTBA, EZEKRE VAN SZÜKSÉGE. NEM SZÁMÍT, MI A JELENLEGI ESETSZINTJE – EZEKRE VAN SZÜKSÉGE!

 

10 komment

Címkék: marketing szcientológia

A szcientológia egyház felépítése I. rész

2008.02.13. 17:43 Reformer

A felépítéssel kapcsolatban egy kis történelmi visszatekintés az első lépés.

L. Ron Hubbard az egyház szervezeti struktúráját az 1954-es megalapítástól kezdve úgy építette fel, hogy kiszolgálja őt, mint egyszemélyi vezetőt, aki minden fontosabb kérdésben teljhatalommal bír. Tehát egy teljeskörű, parancsuralmi struktúráról beszélünk. Valódi hatalma csak neki volt, mindent felülbírálhatott, az ő szava végső volt és szent.

Hubbard halála után némi pozícióharcot követően David Miscavige lett az egyház első embere (erről már sokan írtak, most nem megyek bele a teljes sztoriba). A struktúra megmaradt és David Miscavige pontosan ugyanolyan hatalommal és jogkörrel bír - valódi hatalma csak neki van, mindent felülbírálhat, az ő szava végső és szent.

Ennek az a következménye, hogy az összes olyan Sea Organization tagot, aki kérdez, ellenvéleménye van, máshogy látja a dolgokat, ragaszkodik a jogaihoz, ledarálja a rendszer - Miscavige és a megkérdőjelezhetetlen hatalmú közvetlen végrehajtói. Maradtak az utasításokat gondolkodás nélkül végrehajtó fanatikusok és azok a buta, manipulálható emberek, akiknek fel sem tűnnek az ordító ellentmondások és hülyeségek.

Így hullottam ki én is.

Persze, papíron létezik "nemzetközi vezetőség" (International Management), "ügyvezetői réteg (Executive Strata)", "felügyelőbizottság (Watchdog Committee)" és "vezetőtestület (Board of Directors)", de gyakorlatilag a szcientológia nemzetközi vezetősége = David Miscavige.

Ezt 10 év tapasztalata mondatja velem. Konkrét példa: fordítási prioritások. 2002 tavaszát írunk. Megkapjuk az egyház nemzetközi terjesztési szervezetétől a lefordítandó anyagok sorrendjét egy írásos kiadványban. Elkezdjük. Egy hónap múlva lejön, hogy sztornó, most azonnal kezdjük el ezt és ezt fordítani. Indok nincs, de véletlenül megtudjuk, hogy Miscavige ezt rendelte el.

Ezt azért írtam le, mert gyakorlatilag mindegy, hogy papíron melyik adminisztratív funkció viselő szervezet mit csinál, két feladata van:
- csinálni az éppen aktuális David Miscavige által kitalált "kezelést a nemterjeszkedésre" (ebből már volt vagy 4 teljesen eltérő program) és eladni az aktuális megoldást az általa felügyelt területnek
- pénzt behajtani a szcientológia használata után és annak nagyrészét a nemzetközi szervezetnek elküldeni.

A szcientológiával, a tényleges szolgáltatással ("auditálásnak" hívják a terápia-szerű foglalkozásokat és "képzésnek" az elméleti anyag elsajátítását) a missziók (kis szervezetek, Magyarországon pár nagyobb városban vannak) és az úgynevezett orgok (organization (szervezet) rövidítése) foglalkoznak - ilyen egy van Magyarországon, Budapesten.

Ezek köré épül az adminisztratív struktúra.

Konkrét magyar helyzet:

Létezik egy olyan szervezet, hogy Magyarországi Szcientológia Egyház. Papíron. Ez gyakorlatilag csak formálisan engedélyezi az összes többi szervezet működését, az elnöke névleg N. Tamás. Semmi valós tevékenységet nem folytat. Az igazi irányítás (mármint Miscavige programjainak végrehajtása és azok koordinációja)  egyébként a "Magyarországi Szcientológia Egyház, Országos Tanács és Lelkészség" nevű, szerzetesrendként bejegyzett szervezett kezében van (OTL-ként ismerik). Itt dolgoznak a Sea Org tagok. A szerzetesrendnek "parancsnoka" van amúgy (Commanding Officer), ő az egyik, akinek valamennyi helyi hatalma van. Ő az igazi vezető.

A másik a helyi OSA (Office of Special Affairs, az egyház jogi és PR osztálya) vezetője, F. Lajos. Az OSA az egyházon belül gyakorlatilag állam az államban, ők is szinten minden személyzeti és az egyházat érintő kérdésben bárhol beavatkozhatnak.

(Egyébként a médiában F. Lajos "vezető lelkészként" szokott bemutatkozni. Ebből csak a "vezető" és a "lelkész" nem stimmel. Papíron az OTL vezetője az elsőszámú vezető, ő pedig nem felszentelt lelkész. Ahhoz el kellene végezni egy tanfolyamot az egyházon belül, amit ő sosem végzett el. Mindig ez jut eszembe, amikor a szcientológia PR képzésre gondolok, ami azt mondja: sose használt hazugságokat a PR-ban! Annyi igazság van benne, hogy egy "állam az államban" vezetője)

Létezik egy olyan, hogy WISE (World Institute of Scientology Enterprises = Szcientológus Vállalkozások Nemzetközi Intézete). Ez elvileg Hubbard adminisztrációs technológiáját segít használni a cégeknek (minimális mértékben teszi), gyakorlatilag pedig összegyűjti a szcientológus üzletembereket és eladja nekik az aktuális Miscavige-féle megoldást és az anyagokat és az egyházba küldi őket újabb szolgáltatások igénybevételére. (WISE Magyarország Egyesületként van bejegyezve, papíron semmi köze az egyházhoz, de gyakorlatilag az egyház egyik szerzetese vezeti.)

Valamint behajtja a jogdíjakat a szcientológus, Hubbard módszerét használó üzleti tanácsadó cégektől és továbbítja a pénzt a nemzetközi központba.

Ez a behajtás néha igen kreatív formákat ölt - például helyszíni vizsgálat a cégnél, felfedezik, hogy jogdíjhátralék van (vélt vagy valós), ilyenkor visszamenőlegesen kiszámlázzák és azonnali kirúgással fenyegetik a szcientológiából, ha nem fizeti be azonnal az utolsó fillérig. Így ment tönkre a Business Success bécsi központja pár évvel ezelőtt.

Világi szervezetnek van beállítva - nem igaz, mert Sea Org tagok, az egyház szerzetesei alkotják a személyzetét.

20 komment

Címkék: szcientológia wise osa

Hány tagja van a szcientológia egyháznak?

2008.02.13. 14:34 Reformer

Az egyház szerint 8 millió az egész világon.

Szerintem valahol 500,000 körül van a valóban Szcientológusnak nevezhető kör, ebből körülbelül 80,000 a legaktívabb réteg.

Az ingatlanok értékbecslése során három módon határozzák meg a piaci értéket, hogy egy megbízható érték jöjjön ki. Én is három megközelítési módot fogok alkalmazni.

1. Magyarországból kiindulva: Magyarországon kb. 50000 ember vette már meg L. Ron Hubbard valamelyik könyvét. Ebből 5000 ember vett részt az Egyház valamelyik szolgáltatásán. Ebből kb. 150 olyan ember van, aki legalább a Clear állapotot elérte.
Az egyházi rendezvényeken 1996 és 2008 között az átlag résztvevő szám 800 és 1400 között van, ők a legaktívabb réteg. Ezt azt mutatja, hogy max. 1000-1400 valódi szcientológus van (akik eljárnak rendezvényekre kb. ez az aktív réteggel megegyezik - ez saját tapasztalat).

Erre utal az, hogy tavaly 1263 ember vallotta magát szcientológusnak az 1% bevallásokban, forrás ITT.

Saját tapasztalat továbbá, hogy kb. 150-200 olyan ember van az egyház munkatársain kívül, aki igen aktívan segít az egyháznak. Az egyháznak amúgy összesen kb. 300 munkatársa van Magyarországon, beleszámolva az összes vidéki kisebb szervezetet (ezeket misszióknak hívják).

A világon kb. 160 olyan szervezet van, mint a budapesti. 160-nal szorzás esetén kapunk. 224,000 tényleges tagot és 32,000 valóban aktív tagot kapunk legjobb esetben. Ezt szorozzuk be 2-vel méltányosságból, mert a budapesti szervezet, bár az egyik legnagyobb és legjobban teljesítő szervezet a Szcientológia világában, csak 1990-ben alakult.
Így kb. 450,000 tagot és 64,000 aktív tagot kapunk.

2. 2008. január 15-i adat: 250,000 ember van egész Európában és a volt Szovjetunió területén, akik valamilyen Szcientológia tanfolyamot végeztek. Ennek a fenti arányok alapján kb. 1/10-e aktív (személyes tapasztalat a nyugat-európai szcientológia szervezeteket ismerve), tehát 25,000 ember. USA-ban és Közép- ill. Dél-Amerikában kb. ennek duplája aktív (50,000) és a világ többi része együtt (Afrika, Japán, Ázsia többi része, Ausztrália). kb. 10,000 - 20,000 aktív taggal rendelkezik. Ez együtt 85,000 és 100,000 közé esik a valóban aktív tagok száma.

3. 2007. novemberében elején kaptam egy újságot, amiben az szerepelt, hogy 1,000,000 kötetet adtak el a 2007 nyarán megjelent "Szcientológia Alapok" gyűjteményből. Ez szépen hangzik, de ezt a gyűjteményt 18 kötetes sorozatként, CSAK EGYBEN lehet megvenni a legtöbb helyen. Megkérdezgettem, adtak el külön-külön is, de minimális mértékben, tehát az 1 milliót ne 18-al, hanem csak 15-tel osszuk el, ami kb. 67000-t ad ki.

53 komment

Címkék: szcientológia

A szcientológia állításai vs. valóság

2008.02.13. 14:02 Reformer

A szcientológia, mint mozgalom és vallás, a következőt állítja magáról:

- teljes mértékben ismeri az emberi elme és lélek mechanizmusait (az embert szellemi lénynek (thetán a neve) gondolja, aki egy testben lakik, és van egy elméje).

- az életet szabályozó összes törvényt tartalmazza

- egy lépcsőzetes, mindenki által bejárható utat biztosít a mostani állapotunktól a teljes szellemi szabadság eléréséig. Ezt nevezik "Híd"-nak (Híd a teljes szabadsághoz). Ezen útnak két fő állomása van: a Clear (aki L. Ron Hubbard, az egyház alapítója szerint megszabadult a saját reaktív elméjétől - ez az elménk tudatalatti része, amely problémáink legfőbb forrása) és az OT (Operatív Thetán (=szellemi lény)), aki gyakorlatilag fokozatosan eljut oda, hogy a fizikai világ felett okozóként tudjon működni.
A "Híd" ezen részét hívják "OT-szinteknek", ahol bizalmas adatokból "visszaállítódnak" az állítólag velünkszületett "természetfölötti képességek".

- tartalmaz egy rendkívül hatékony és működőképes szervezési rendszert, amelyet bármelyik szervezet képes bevezetni és ennek hatására felvirágozni, és amely a teljes racionalitáson alapul.

- a kábítószerfüggés, bűnözés, írástudatlanság v. tanulási gondok, erkölcstelenség problémakörének valamennyi elemére működőképes megoldással rendelkezik


Ez első hallásra lenyűgözőnek és szenzációsnak hangzik. Ki ne akarna ezzel foglalkozni? A helyzet azonban korántsem ennyire egyszerű.

A saját objektív tapasztalataim a következők:

1. A legfontosabb tudnivaló: a szcientológia alkalmazása, "a Hídon" való haladás nem tesz többé annál, mint amire eleve is képes lennél. A legérdekesebb ebben az, hogy ezt maga Hubbard mondja a legelső könyvében!

Mit jelent ez: legjobb esetben a szcientológia segítségével nagyjában stabilan olyan tudsz lenni, amilyen csak a legjobb pillanataidban vagy. Viszont ennek súlyos ára van: az egyház előírásai szerint kell élned, és ennek súlyos anyagi és személyes következményei lehetnek. Erről majd még írok később.

A legnagyobb vonzerőt kétségkívül a misztikus "OT-szintek" jelentik - ki ne akarna ilyen hatalmat?

Több mint 30 OT-t ismerek személyesen. Soha egyetlen egy olyan jelenséget, akciót nem tapasztaltam, ami arra utalna, hogy természetfeletti képességekkel rendelkeznek. Többségüket ismerem "nem-Szcientológus koruktól" kezdve. Való igaz, hogy jobb kedélyűek, derűsebbek, valamelyest úgy általában véve hatékonyabbak lettek, erkölcsi szintjük is javult, de az életükben drámai és hatalmas változás nem állt be. Azok lettek, akik mindig is voltak legjobb pillanataikban. A programozó egy kicsivel jobban menő programozó lett. A menő üzletembernek kicsit jobban ment a cége. És folytathatnám a sort. Persze ez sem mindegyikre volt igaz, volt pár ember, aki nagyon rosszul jött ki az egészből, ezekről később.

2. A szcientológia szervezési rendszerének valóban vannak igen jó és használható elemei. Viszont az egész nem alkot egy rendszerezett egészet, nagyrészt elméleti a megközelítése, és mivel az egyházra és annak tevékenységeire lett szabva, csak az olyan szervezetek tudják viszonylag könnyedén adaptálni, amelyek hasonló tevékenységet folytatnak, mint a szcientológia egyház - pld. a tanácsadó cégek. Az összes többinek sok időbe, energiába és pénzbe fog kerülni ennek átültetése, és szakértő bevonása nélkül gyakorlatilag kudarcra van ítélve.

A jelenleg elérhető anyagok tele vannak ugyanis szakzsargonnal (szójegyzék, magyarázat NINCS), nincsenek normálisan rendszerezve, és tele vannak az egyházra és annak történetére tett utalásokkal. Így egy kívülálló számára érthetetlen.

3. Azt, hogy a szcientológia valóban választ ad-e minden kérdésre, nem tudom tényszerűen cáfolni. A nyilvánvaló tény az, hogy az egyházat rengeteg támadás éri, nem egy botránya volt, sok kritikusa és kiábrándult tagja van. Ebből logikusan az következik, hogy nincs meg mindenre a megoldás.

59 komment

Címkék: szcientológia clear ot

Bemutatkozás

2008.02.13. 13:50 Reformer

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy bemutassam a Szcientológia Egyház azon arcát, amelyet a saját szememmel láttam. Azt itt leírtak mind valós, megtörtént esetek, illetve tényszerű adatok.

Az Egyháznak több mint 10 éven át voltam a munkatársa, tagja voltam a "Sea Organization" elnevezésű elkötelezett munkatársi gárdájának. Sokmindent láttam ezen 10 év alatt, amit nem értettem.

Miután kiléptem az Sea Organizationból, utánajártam ezen kérdéseimnek az Interneten, illetve más, volt Sea Organization tagokkal is felvettem a kapcsolatot. Ennek hatására döntöttem úgy, hogy megosztom az élményeimet a világgal.

Ennek azért látom szükségét, ugyanis az Egyház rengeteg információt eltitkol a saját hívei előtt is, továbbá sok olyan dologról hallgat, amelyeket meg kellene amagyaráznia.

Két dolog:

1. Semmit sem fogok kimoderálni. A szcientológia egyházzal ellentétben valóban a szabad vélemény-nyilvánítás híve vagyok, nem csak annak tettetem magam.

2. Nem vagyok az egyház ellensége, sem támogatója. Az a véleményem, hogy a szcientológia és a szcientológia egyház egy alapos reform után nagyon hasznos tudna lenni a társadalom számára. Most azonban több a negatívum, mint a pozitívum.

32 komment

Címkék: szcientológia

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://objektivenaszcientologiarolmegint.blog.hu/api/trackback/id/tr27363203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lxxxx 2008.04.11. 15:29:30

Miért nem látom a kommenteket? Ha rákattintok valamelyik bejegyzés után, azt a választ kapom, hogy nincsen megjeleníthető bejegyzés.

harmatOSA 2008.04.16. 11:36:19

KÉRLEK MENJ AZ EREDETI BLOGRA
objektivszcn.blog.hu/ VOLT PÁR NAP AMIKOR A BLOG ELTÜNT, AKKOR HALÁSZTAM VISSZA ÉS TETTEM FEL HOGY NE VESSZEN KÁRBA....:) AZÓTA MEGINT MŰKÖDIK .
SOK MINDENT MEGTALÁLSZ , REFORMERNÉL. AZ UTOLS BEJEGYZÉSEIM AZOK AZ ANYAGOK AMIKET A NETEN TALÁLOK ÉS ÚGY VÉLEM JÓ HA EGY HELYEN VAN..... AKINEK SZEME VAN LÁTJA AZ IGAZSÁGOT:)

Lisa McPherson története 2008.04.26. 21:10:32

Lisa McPherson története

A következő összefoglaló a The Washington Post - The Life & Death
of a Scientologist cikke alapján készült.


Lisa McPherson 14 éves volt, mikor szeretett bátyja öngyilkosságot
követett el (majd rá tíz évvel az édesapja is). A középiskola
elvégzése után egy néhány évig tartó, korai házassága volt,
majd 1982-ben, 23 évesen megkezdte első tanfolyamát a
szcientológusoknál.


Négy évvel később ,,clear bizonyosságin" vett részt, ahol
kudarcot vallott. Később hozzáment egy szcientológushoz, 1989-ben
egymilliárd évre elkötelezte magát az egyház mellett, és Sea
Organisation taggá vált, ami az egyház elit-rétegének számít.


A kilencvenes évek elején elvált, és elhagyta a Sea Organisation-t
is. 1991-ben és 1994-ben ismét nem sikerült megszereznie a
,,clear" státuszt - az indoklás: ő egy ,,potential trouble
source" volt, mivel kapcsolatban állt szcientológia ellenes,
,,elnyomó" személyekkel.


1994-ben fizetésének 40 százalékát, 55.000 dollárt költött a
szcientológiára (körülbelül 15 millió forint), 1995-ben 42.000
dollárt. 1995. szeptember 7-én teljesült álma: ,,clear"-nek
nyilvánították.


Október közepén csökkent munkahelyi teljesítménye és az
egyháznál személyét terhesnek nyilvánították. Novemberben
furcsán kezdett el viselkedni, majd egy kisebb közlekedési baleset
után, melyben nem sérült meg, meztelenül sétált a városban. A
rohammentősöknek azt mondta, hogy nem őrült meg, csak fel akarta
hívni magára a figyelmet: ,,Segítségre van szükségem. Beszélnem
kell valakivel.".


A közeli Morton Plant kórházba szállították, ahol a nővérek
elmondása szerint nyugodtan viselkedett, és elmondta: bátyja és
édesapja öngyilkosságot követtek el, de ő nem akar öngyilkos
lenni, és mást se akar megölni.


Nem sokkal később szcientológusok egy csapata érkezett a
kórházba, akik magukkal vitték Lisát, mondván: a pszichiátriai
kezelés ellenkezik Lisa vallásával. Lisa kijelentette: ,,haza
akarok menni a barátaimmal a gyülekezetből" - mire a jelenlevő
orvos (egy pszichiáterrel való konzultálás után) úgy döntött,
hogy akarata ellenére nem kezelhetik.


17 napot töltött el a Szcientológia Mekkájának számító Flag
bázis Fort Harrison szállodának 174-es szobálában, ahol Hubbard
pszichotikusokra vonatkozó intelmei szerint kezdték kezelni
(Introspection Rundown) : 24 óra magány, pihenés, anélkül, hogy a
beteghez szólnának, vagy válaszolnának a kérdéseire. Állapota
azonban csak rosszabbodott: nem volt hajlandó ételt magához venni,
viszont felpörgött, hiperaktív, nyughatatlan volt. Mivel nem evett,
a torkán ételt próbáltak meg leerőszakolni. Antipszichotikumok
helyett nyugtatót és altató injekciókat kapott, vitaminokat és
gyógynövény főzeteket: képesítéssel rendelkező orvos nem
látogatta meg. December 5-én meghalt, holttestét hegek és rovar
harapások nyomai borították.


Az orvosi jelentés körül nem tiszta minden, a mostani vélemény
szerint egy tüdejébe jutott vérrög okozta halálát, de olvasni
kiszáradás okozta halálról is.


További információ angolul:


www.lisamcpherson.org
www.lisamcpherson.org/introspe.htm
en.wikipedia.org/wiki/Lisa_McPherson
www.whyaretheydead.net/

x 2008.04.26. 21:14:53

Az alábbi cikk jó néhány éve jelent meg az Eszmélet c. folyóirat 34. számában. A Magyarországi Szcientológia Egyház azóta igyekszik a folyóirat szerkesztőit "meggyőzni" arról, hogy a cikket vegyék le az Internetről. Miután a szerkesztőség elutasította a cenzúrát, az egyáz az internetes szolgáltatóhoz fordult: a freeweb (mitől free ennek alapján?)felszólította az Eszméletet a cikk eltávolítására. Scienzúra, Magyarország, 2006...

Ezt a cikket igyekszik a Magyarországi Scientológia Egyház száműzni az Internetről:

Lugosi Gyõzõ

Szekták, kultuszok, új vallási mozgalmak...

...kisegyházak, fundamentalizmus, integrizmus, neospiritualizmus, New Age - és a sort még folytathatnánk azokkal a régebbi és újabb keletû kategóriákkal, amelyekkel a valláselmélet és -szociológia (valamint a kérdéskörrel foglalkozó publicisztika) napjaink változó/változatos vallási jelenségeit igyekszik fogalmilag megragadni.

A jelenségcsoportba tartozó terminusoknak nincs (s aligha alkotható meg) egzakt meghatározása. A szekták (az európai, fõként német és francia terminológia szerint), illetve a kultuszok (az uralkodó angolszász szóhasználatban) és az új vallási mozgalmak egyéb változatai (kisegyházak, bázisközösségek stb.) között éppoly nehéz pontos határt megvonni, mint a velük (tanaikkal, szervezetükkel, mûködésükkel) kapcsolatban felmerülõ fogalmak: közösség(iség), nyájszellem és csoport-börtön; karizmatikus vezetõ és guru; tanítás, indoktrináció és agymosás; vagyonközösség, anyagi függésbe hozás és kizsákmányolás; küldetés(tudat), elhivatottság és megalomán hatalmi megszállottság; megtérés, elkötelezõdés és szellemi alávetettség; szeretet és lelki terror; fegyelem és totális uralom stb. között.

Ráadásul maguk a vallásinak nevezhetõ jelenségek határa is elmosódik: az átmenet folyamatos az irracionalizmus megannyi egyéb ezredvégi válfaja felé: a reinkarnációs hiedelmektõl és az ún. halálközeli élményektõl, az ufótörténeteken, a parapszichológián meg az asztrológián keresztül, egészen az önszuggesztiós-szómágiás avagy éppen piramisjáték-elvû, kereskedelmi csoportmanipulációkig.

A szociálpszichológia (vagy legalábbis bizonyos irányzatai, jelesül a mélylélektant a valláslélektannal összekapcsoló jungi irányzat) a szektaképzõdést s általában az “újravallásosodás” tényét kompenzációként magyarázza. Eszerint korunk technikai civilizációja az emberi személyiségnek csupán a tudatos, racionális, extrovertált, teljesítményorientált aktivitásstruktúráját fokozza, elsorvasztva, háttérbe szorítva az ego nem racionális, tudattalan, emocionális-ösztönös, misztikus, értékorientált részét. “(...) a kialakult súlyosan egyoldalú lélektani erõtér következtében igen nagy kompenzatorikus szellemi éhség alakult ki. Ezt sem a történelmi egyházak, sem a modern természettudomány nem tudta és jelenleg sem tudja kielégíteni. Ez magyarázza azt, hogy a szellemi új keresése egyre gyakrabban vallási áramlatok formájában jelenik meg. Ezt tekinthetjük a szaporodó új vallási mozgalmak, a szektaképzõdések legfõbb hajtóerejének.”1 Hasonló gondolatot fogalmaz meg Paul Kurtz amerikai filozófus (a “paranormális” jelenségek cáfolatára szervezõdött szkeptikus mozgalom egyik szaktekintélye): “úgy tûnik, az ember viselkedésében van valami pszichológiai, talán szociokulturális vonás, amit ‘transzcendentális kísértésnek’ lehetne nevezni. Igénye van a túlvilágra, nehezen tudja elfogadni az emberi lét véges voltát (...) A transzcendentális kísértés fontos összetevõje életünknek, segítségünkre van, hogy el tudjuk viselni véges voltunkat és kitartsunk az értelmetlen világegyetemben. Ez a transzcendentális kísértés olyan erõs, hogy azokban a társadalmakban, ahol a klasszikus vallások leszálló ágba kerültek, új vallás sarjad ki belõle, új formában és olyan új tartalommal, ami több reményt nyújt ennek a sóvárgásnak a csillapítására.”2

Nos, bár nem vonjuk kétségbe e megközeltítésmód részigazságát, a mai virulens irracionalizmust azért mégsem tekinthetjük pusztán az “emberi természetbõl” következõ, kompenzáló jellegû vallási reneszánsznak. Ami a transzcendentális iránti megnövekedett társadalmi igényben igazából “kísért”, az, nézetünk szerint, az egyelõre “kihívó fél” nélkül maradt kapitalizmus riasztó sivársága. Egyfelõl a társadalmi egyenlõtlenségek soha nem tapasztalt mértéke, a tömeges egzisztenciavesztés, “feleslegessé” válás, a korábbi stabil(nak hitt) intézményektõl való megfosztás, másfelõl a fennálló megváltoztatására, meghaladására irányuló társadalmi cselekvés feltételeinek hiánya az, ami reakciót szül, a szó mindkét - “válasz” és “visszalépés” - jelentésében. A polgári liberális paradigma válsága, úgy tûnik, magával rántja a polgári fejlõdéssel egyidejûleg (annak segítségével és szolgálatában) diadalmaskodó racionális gondolkodást. Mintha a zsákutcából a kiutat mind többen magával a megismeréssel való szembefordulással, egy “más törvényeknek” engedelmeskedõ “másfajta realitásba” vetett hit által vélnék megtalálni (amely “más világról” az ember, természetesen, csak megváltozott tudatállapotban: halálközelben, ufók közvetítésével, kábítószeres révületben stb. szerezhet “ismereteket”).

A szektakérdés mint az irracionalzmus egyik legföltûnõbb - ha nem is feltétlenül legfontosabb - összetevõje, véleményünk szerint, ebben a kontextusban helyezhetõ el. Ennek elõrebocsátásával, az új vallási mozgalmakon belül (avagy azoktól pejoratíve elkülönítve) a szekták/kultuszok megkülönböztetõ vonásainak a következõ tényezõk többségének bizonyos fokú (inkább többé, mint kevésbé való) meglétét tekinthetjük:3

- A térítés (a hívõk toborzásának) offenzív-agresszív jellege (leszólítással, lakásról-lakásra járással, esetleg célzottan más egyházak, vallási csoportosulások rendezvényeinek rendszeres látogatásával), illetve föltûnõ (utcai és média-) nyilvánosság keresése (monstre istentiszteletek, nagygyûlések, “kulturális” demonstrációk stb. útján).

- Kettõs nyelvezet megléte, vagyis más-más (rész)tan, diskurzus, érvkészlet alkalmazása a szektán kívüliek és a megtértek, sõt gyakorta a szektatagok között a beavatottak szûkebb rétege számára.

- Csalhatatlannak tekintett (dicsõített, sõt istenített) vezetõ, guru jelenléte.

- Fundamentalizmus: ideológiai zártság, kizárólagosság, a “mi” és “õk” szélsõséges dichotómiája, az egyedüli üdvözülés tana, illetve más hitek, a külsõ világ diabolizálása.

- Totális(ba hajló) hierarchikus szervezet és a normaszegés fizikai vagy lelki szankcionálása.

- A kilépés megnehezítése: lelki, fizikai kényszer alkalmazásával vagy egzisztenciális függésbe hozás (a személyes vagyon kötelezõ beszolgáltatása, a tag adósságba kényszerítése stb.) útján.

- Az erõszakra való potenciális hajlam (esetleg kifejezett militarista vonzalom).

- Nõ-, gyermek- és családellenesség.

- Extrém szexuális attitûd: a teljes tiltástól a promiszkuitásig.

- Hatalmi-politikai aspirációk, elhivatottság, törekvés a politikai elitbe, az állami szférába való beépülésre.

- Széleskörû nemzetközi szervezettség, multinacionális jelleg.

- Pénzközpontúság, profitelvûség, avagy ennek ellenkezõje: szélsõséges aszketizmus, világellenesség.

Példaként, a felsorolt vonások illusztrálására, álljon itt három - sok szempontból igen különbözõ, Magyarországon is aktív - szekta rövid bemutatása.4

Az osztrák Gottfried Holiè által alapított Holiè-csoport, amely nálunk dunaföldvári keresztények néven vált ismertté, s a 90-es évek elején az elsõ nagy hazai “szektavita” fõ gerjesztõje volt, a keresztény fundamentalista szekták jelegzetes esete. A Biblia számukra olyan szent könyv, amelynek tanításait szó szerint kell követni, s amellyel kapcsolatban ezért értelmezésnek nincs helye. A Holiè-csoport élesen szemben áll a többi keresztény felekezettel (legfõképpen a katolikusokkal), amelyek formális cselekedetei, szertartásai mögött, szerintük, nem áll hit formálta életvitel. Intranzigenciájuk és intoleranciájuk görcsös felelõsségtudatot takar: eszerint az igazi kereszténynek, a közelgõ végitélet idején, nincs joga másokat bûnben hagyni. Az állandó világvége-várakozás rejlik erõteljes kiválasztottság- és elittudatuk, illetve aszketizmusuk mögött is. A szekta tagjai kommunákban, teljes vagyonközösségben élnek, életmódjuk önmegtagadó-önsanyargató. A külvilággal szembeni szinte teljes elutasításuk alól kivételt valójában csak a misszió, a térítõ tevékenység képez. A csoport tagjai rendszeresen látogatják a különféle keresztény - fõként ifjúsági - fórumokat, búcsuhelyeket, ünnepségeket: tagjaikat elsõsorban a (történelmi) egyházakból kiábrándult, bensõségességet, bizonyosságot keresõ fiatalok közül toborozzák. A csoportba meghívott újoncot állandóan szemmel tartják: keveset alszik, soha nincs egyedül, a kimerítõ esti beszélgetések a bûntudatot és a félelmet erõsítik, a pszichikai kontroll kiteljesítését szolgálják. A szekta effektív kényszert nem alkalmaz tagjaival szemben; a csatlakozót a csoport erkölcsi nyomása bírja rá arra, hogy vagyonát beszolgáltassa, tanulmányaival vagy foglalkozásával felhagyjon, s egész lényében a közösségnek adja át magát. A szekta szervezete laza, nem hierarchikus, az alapító Gottfried Holiè és néhány más, régen csatlakozott vagy idõs szektatag mindazonáltal nagy befolyással, tekintéllyel bír körükben. Kérlelhetetlenségük saját soraikban is érvényesül: tilos minden luxuscikk és ajzószer (kávé, tea, cigaretta, édesség) vagy “felesleges” elfoglaltság (hobbi, szinház, tévé, “túlzott” testápolás, nemi élet). A bûnébe visszaesõ vagy a csoport életvitelét teljességében el nem fogadó, a szigorú hitelveket megkérdõjelezõ tagot kizárják. Ugyanakkor a közösségbõl való kiválást, az elszakadást súlyosan elítélik; az ateisták, szerintük, kevésbé vannak távol Istentõl, mint az “igazságtól elpártoltak”. A Holiè-csoport, amely sehol sem tart igényt törvényes bejegyzésre (ilyenformán természetesen állami támogatásra sem), sajátosan kelet-közép-európai képzõdmény: jelenlétük Ausztrián és Magyarországon kívül Kelet-Németországban, Csehország, Lengyelország, Litvánia és Románia területén mutatható ki.

“újkeresztény” szekta a koreai Sun Myung Moon alapította Egyesítõ Egyház is, amelynek azonban életvitele, a társadalomhoz és a világhoz való viszonya homlokegyenest az ellenkezõje a Holiè-csoporténak. Az Egyesítõ Egyház a totalitariánus, kettõs nyelvezetû (önmagát álcázó) profitcentrikus, megalomán hatalmi törekvésekkel rendelkezõ, politikailag aktív és elkötelezett szekta archetípusa. Az egyház alapdokumentumában, a Moon által írt - s a Bibliával egyenrangú szent könyvnek tartott - Isteni Alapelvek-ben lefektetett moonista tanok az eredendõ bûn sajátos értelmezésén nyugszanak: eszerint a Sátánnak engedõ éva bûne az emberiség hamis “vérvonalát” (sic!) indította el. Krisztus azért jött, hogy helyreigazítsa az ember hamis szereteten alapuló útját: õ lett volna a tökéletes családot megalapító új ádám, a Dicsõség Ura. Isten terve azonban kudarcot vallott azzal, hogy Krisztust még azelõtt keresztre feszítették, hogy megházasodhatott, családot alapíthatott volna. A megváltás beteljesítése emiatt a Második Eljövetel Urára maradt, aki megalkotja az igazi, bûntelen szetretetkapcsolatot, a tiszta vérvonalú családot, ami által teljesül Isten terve, a földi Mennyország. Ez az az új Messiás nem más, mint - nos, természetesen, maga Moon tiszteletes, aki sorrendben negyedik feleségével testesíti meg a tökéletes szülõpárt, s teremti meg gyermekeivel, valamint az általuk, az Igazi Szülõk által (számmítógépes nyilvántartás alapján, tömeges mennyegzõk alkalmával!) egymás számára kiválasztott házaspárokkal az Istenre (nem pedig a Sátánra) épített Családot, az új Emberiséget. A moonista vallási tanítást immár négy évtized óta sikeresen alkalmazott politikai és gazdasági “tanítás” fordítja le a gyakorlatba. Moon tiszteletes - miként ezt, többek között, 1995 novemberében Budapesten, a Vigadó zsúfolásig megtelt nagytermének közönsége elõtt is kifejtette - mindig is a kommunizmus elleni küzdelem élharcosának vallotta magát, ma pedig annak elsõ számú megdöntõjeként (!) lép fel. A Messiásnak (azaz õneki), hogy ügyét sikerre vigye, el kell vennie a világot a Sátántól, vagyis meg kell teremtenie gyõzelme anyagi feltételeit. Ezért a gazdagokhoz és a hatalmasokhoz kell fordulnia (nem pedig a szegényekhez, miként Jézus tette). S valóban, az Egyesítõ Egyház az elmúlt négy évtized folyamán valódi gazdasági birodalmat épített ki, amely Koreától az Egyesült államokig terjed, s a balettársulattól, a sajtón és a szállodaiparon át a fegyvergyártásig mintegy száz céget foglal magába. A közéletben való minél kiterjedtebb befolyásszerzés céljából Moonék világszerte - így Magyarországon is - számos speciális küldetésû szatellitszervezetet mûködtetnek. Bár Moon dél-koreai Tong II. Társasága M 16-os rakétákat gyárt, ez nem akadálya annak, hogy az Egyház vezetõi a Nõk a világbékéért meg a Professzorok a világbékéért elnevezésû nemzetközi szervezeteiken keresztül igyekezzenek befolyást szerezni gyanútlan, a szekta igazi természetérõl mit sem tudó (vagy éppen arról cinikusan tudomást nem vevõ) vezetõ értlemiségiek körében. (Hazai közállapotainkat jellemzi, hogy a Professzorok a világbékéért magyar szekciójának vezetõje, aki e minõségében - köztudottan - rendszeresen Moon pénzén és szolgálatában utazik a világban, az egyik országos hatáskörû pedagógiai intézet igazgatója lehet.) Az Egyesítõ Egyház manapság kevésbé térít utcán, lakáson, iskolákban, új híveket leginkább az “Igazi Szülõk” beszédkörútjai alkalmával sorra kerülõ tömeges együttléteken toboroz. Kivételt jelent ez alól Nagy Britannia, ahol Moon tiszteletestõl, mint nem kívánatos személytõl, 1995-ben is megtagadták a beutazó vízumot. “A legutolsó dolog, amire Angliának szüksége van - indokolta meg a barátságtalan lépést a brit belügyminisztérium -, egy olyan személy jelenléte, aki a fiatalokat otthonuk elhagyására és egy zavaros kultuszhoz való csatlakozásra biztatja.”

Arról, hogy a “szektakérdés” folyamatosan a média érdeklõdésének homlokterében maradjon, leginkább a sorozatos botrányairól és agresszív védekezési taktikájáról elhíresült Szcientológia Egyház gondoskodik. A L. Ron(ald) Hubbard által az 50-es években megalkotott szcientológiai “gondolat” egyházi formát merõben gyakorlati megfontolásból öltött: Hubbard az amerikai orvostársadalom részérõl fõ mûvét (A dianetika, mint a mentális egészség modern tudománya) ért sorozatos támadások elõl keresett menedéket a lelkiismereti szabadság alkotmányos védelmét, no meg adómentességet biztosító egyházi bejegyeztetésben... A szcientológia az önfejlesztést-önmegvalósítást ígérõ, tehát egyfajta lelki szolgáltatást kínáló, vagy hogy egészen pontosak legyünk: meglehetõsen magas áron árusító kvázi-vallási szekták - sok szempontból egyedülálló - esete. “Hitelveinek”, “tanításának” nincs köze sem a kereszténységhez, sem más tételes valláshoz, hanem - az alapító eredeti szakmájának megfelelõen (kezdetben ti. Hubbard termékeny és gazdag fantáziájú sci-fi író volt) - egy jellegében tudományos-fantasztikus történeten alapul. Eszerint az emberben (Xenu, a világegyetem tirannusa által vagy 75 millió esztendõvel ezelõtt “rossz adatokkal beprogramozott”) thetánok, vagyis szellemi lények lakoznak. A thetán alapvetõen jó, azonban az idõk folyamán az anyagi univerzum hálójába gabalyodott, olyannyira, hogy elvesztette igazi szellemi létét. Az egyén múltban gyökerezõ traumatikus élményei, az engrammok - speciális technika, az ún. dianetikai tanfolyamokon végzett auditálás segítségével - felfedhetõk és eltávolíthatók, ami által felszabadulnak a thetánok eredeti energiái, s lehetõvé válik a test és a környezet feletti uralom. E folyamat ágense a reaktív tudat, eszköze pedig a szcientológia, illetve a dianetika módszerével létrehozott jó karma. Mindez együtt a spirituális gyógyítás alapja. A szcientológia által javasolt, egymásra épülõ s egyre költségesebb tanfolyamok elvégzésével a páciens, úgymond, a szellemi tudatosság egyre növekvõ szintjeire kerül, mígnem eléri a clear, “tiszta” állapotot, ahol is múltja már nem befolyásolja kedvezõtlenül, azaz visszanyeri természetes egyéniségét és kreativitását. Még tovább haladva, a kitartó (és kellõen stabil anyagi hátterû) kliens elérheti az ún. OT (operathing thetan, “mûködõ thetán”) szintet is, ami, úgymond, a teljes szellemi felszabadulást jelenti “a halál és a születés végtelen körforgásából”. Az e szintre való ejutáshoz szükséges Hubbard-mûvek anyagát a Szcientológia Egyház mindenesetre csak “megfelelõen felkészített” személyek elõtt tárja fel. A Szcientológia Egyház igen bonyolult és struktúrált hierarchikus rendben mûködik, amelynek részletes ismertetésére itt nincs mód. Legalsó szintjén a területi auditorok állnak, s bevezetõ szolgáltatásokat adnak. A legfelsõ szint pedig maga a Los Angelesben székelõ Nemzetközi Szcientológia Egyház, amely világméretekben terjeszti, szervezi és védelmezi a szcientológiai tanítást - ha kell a legbrutálisabb módszerekkel: az Egyház számos szakintézménye között ott találjuk a Speciális ügyek Irodáját is, amelynek a szcientológia elleni támadások kivédése a feladata a hubbardi útmutatás szerint. Ezt - egyebek közt - a “vallásalapító” olyan körlevelei tartalmazzák, mint például egy 1972-es “Hogyan mûködtessünk feketepropagandát: hangulatkeltés és pletykahadjárat” címû... A szcientológus érdekek leghatásosabb módja azonban a közhatalmi szférába való infiltráció, amelynek jeleit több európai országban is megfigyelték. Serge Faubert francia újságíró a Szcientológia Egyház franciaországi kapcsolatrendszerérõl írva, részletesen beszámol arról, hogyan épült be “Egy szekta a Köztársaság szívébe”, “több mint húsz év alatt a társadalom minden területét átfogó befolyási rendszert” kiépítve, “titkos hálózatot, egy totalitariánus ideológia szolgálatában (...) Láthatjuk, hogy az állam legfelsõ szféráiba hatoltak be a Szcientológia Egyház képviselõi. Akik, ha szervezetük fenyegetve érzi magát, pozíciójukat és kapcsolataikat a rendõri vagy igazságszolgáltatási szervek munkájának akadályozására használják fel.”5 A szcientológus módszerek reakciójaként a Szcientológia Egyház ténykedését ma Európa számos államában nemzetbiztonsági kockázatként kezelik. 1996-ban Bajorországban a hatóságok a köztisztviselõk alkalmazásának feltételéül írták elõ egy írásos nyilatkozat megtételét arról, hogy az állásra pályázó személy semminemû kapcsolatot nem tart fenn a Szcientológia Egyházzal vagy annak valamelyik szolgáltató részlegével, valamint megvonták az állami támogatást minden olyan kulturális rendezvénytõl, amely mögött, akár közvetve is, szcientológusok állnak. Az ügy kapcsán igen tanulságos nyilatkozatváltásra került sor - külügyminisztériumi szinten (!) - Washington és Bonn között. A Szcientológia Egyház a bajor állami szervek lépését a nácik zsidókkal szembeni intézkedéseivel azonosította, s befolyásos amerikai hívei (Tom Cruise, John Travolta, Chick Corea stb.) mozgósításával elérte, hogy a State Department hivatalosan tiltakozzon a német kormánynál a “lelkiismereti szabadságot” sértõ lépések miatt. Az ügyben a franciák is megszólaltak: Hervé de Charrette francia külügyminiszter a szektákkal szembeni fellépésben megértésérõl biztosította Helmut Kohl kormányát.

Ez egyébként összhangban van az Európa Tanács és az Európai Unió “szektapolitikájával”: az ET már 1992-ben ajánlást, az EU Parlamentje pedig 1996-ban - alighanem a Naptemplom Rendje nevû francia-kanadai-svájci szekta 1994-ben és 95-ben (azóta 97 márciusában is) elkövetett kollektív (ön)gyilkosságának hatása alatt - határozatot fogadott el a szekták térnyerésével szembeni felvilágosító tevékenység szükségességérõl Európában.

Az újravallásosodás jelenségei s benne a multinacionális szekták megjelenése a kelet-európai társadalmakat, a rendszerváltozást követõen, felkészületlenül, sokkhatásként érték. Az ideológiailag többé-kevésbé zárt, a vallási aktivitást keretek közt tartó vagy saját szolgálatukba állító (szélsõséges esetben - ld. az “ateistává” nyilvánított Albánia példáját - formálisan is tiltó) volt államszocialista országok “rendszerváltó” kormányzatai képteleneknek bizonyultak a “szektakérdésnek” a nyugati társadalmakhoz hasonló “kezelésére”. Sõt, a szekták egyik fõ célpontjává a 90-es években a régió - tömegmanipulációra különösen fogékony - társadalmai váltak.

E tekintetben a legriasztóbb eset valószínûleg a tokiói metrót “elgázosító” AUM-Legfelsõ Igazság nevû japán szekta oroszországi “sikertörténete”. Ennek politikai elõzményei 1991-re nyúlnak vissza, amikor Oleg Lobov (Jelcin tanácsadója, a Nemzetbiztonsági Tanács fõtitkára) létrehozta az Orosz-Japán Egyetemi Alapítványt, s Japánba utazott támogatásért, ahol felvette a kapcsolatot az AUM alapító gurujával, Shoko Asaharával is. 1992-ben Asahara látogatást tett Oroszországban, ahol egy évre szóló vízumot és állami rendszámú autót kapott, valamint kereskedelmi tevékenységet engedélyeztek neki, mint “a modern Japán kiemelkedõ vallási személyiségének”. Asahara találkozott Ruckoj alelnökkel és Haszbulatovval, a Duma elnökével, elõadásokat tartott a moszkvai Lomonoszov Egyetemen, s irodát rendezett be a Lobov alapította Egyetemi Alapítványnál. Egyidejûleg a szekta japán egyetemeken terjesztett röplapja 50 ezer jenért 10 napos kiképzést kínált fiataloknak (az orosz hadsereg egyik elitkommandójának szervezésében: önvédelmi és túlélési gyakorlatokkal, éleslövészettel) egy Moszkva melletti kiképzõbázison. Hogy mivé vált volna az AUM oroszországi jelenléte, ha 1995. március 20-án a szekta nem vetemedett volna Tokióban az ominózus szaringázos merényletre, ezt most már csak találgatni lehet...

Magyarországon a szektakérdés 1989-90 után hamar a politikai küzdelmek (sõt, a parlamenti viták) síkjára terelõdött, anélkül, hogy a vitázók tárgyszerû ismeretekkel rendelkeztek volna. A szekták elleni fellépés misszióját felvállaló - zömében a történelmi egyházakhoz közel álló - kezdeményezéseket (ilyen volt mindenekelõtt a “disszidens” református lelkész, Németh Géza Segítõ Barát Munkaközössége) a liberális kritika a nagyegyházak féltékenységével, a vallási önszervezõdés elfojtásának szándékával, sõt nyílt deszekularizációs törekvésekkel hozta összefüggésbe. (Efféle törekvések valóban léteztek is ezidõtájt keresztény-konzervatív oldalon, aminek azonban vajmi kevés köze volt a szekták problémájához.) A szocialista-liberális koalíció kormányra kerülése után a kérdéskör lekerült a napirendrõl; ma az egyházakról szóló törvény módosítása egyike a magyar Országgyûlés elvégzendõ, régóta halasztott feladatainak.

Kelet-Közép-Európáról s Magyarországról szólva nem lehet említés nélkül hagyni a 80-as évek elejétõl látványosan terjedõ karizmatikus-újpünkösdista irányzatok kérdését, amelyek az uralkodó neoliberális gazdaság- és társadalompolitikai kurzus sajátos vallási kifejezõdése gyanánt jelennek meg. Az újpünkösdizmus, amely nálunk elsõsorban a politikában is számottevõ súllyal bíró Hit Gyülekezetében intézményesült, sikereit fõként a kapitalista félperiférián, Latin-Amerikában és Kelet-Közép-Európa országaiban aratta/aratja. (Dél-amerikai expanziójáról lásd e számunkban B. Guillou cikkét.) A katolikus Váczi Gábor “Az üdvösség birodalma. Egy keresztény szekta nyomában” c. tanulmányában ekként összegzi az újpünkösdista irányzatoknak a társadalomról szóló tanítását:

“A mozgalom a kereszténység fogalmaira való hivatkozással és a hit ajándékainak ígéretével magához vonzza a hitet keresõt, majd lebontja intellektuális védelmi mechanizmusát, és megerõsíti testiségében azáltal, hogy a hitet az érzékek, zsigerek, izmok tartományába utalja (...), így ellenpontozva a tradicionális kereszténység intellektuális és erkölcsi alapállását. A következõ szakaszban kielégíthetetlen igényt kelt bennük addig elérhetetlen javak és a siker iránt, melyet az üdvösség szinonímájaként értelmez; ezzel bekapcsolja õket abba az internacionális, vallások feletti gyülekezetbe, amelynek Boldog Termelõk és Fogyasztók a neve és amely a legtöbb hívet tudhatja magáénak a világon. Az istenhit helyes alkalmazása szavatolja a földi és égi üdvözülést; Jézus megtanítja a híveket prosperálni, az üdvösség pedig egy utópisztikus fogyasztói birodalom, ahol Isten népe a haszonélvezõ, a Szent Szellem pedig az ügyek intézõje. Ebben a fanatizált, extatikus hangulatban termelõ-fogyasztó, vallásos, de nem keresztény újvilágban az egyén létének-tudatának minden szintje teljesen befolyásolható kell hogy legyen ideológiai, gazdasági, politikai és egyéb téren egyaránt.”6

A ezredvég triumfáló kapitalizmusának adekvát vallásossága mindazonáltal nem a hagyományos vallásokhoz hasonlóan mégiscsak intézményesült szekta, kultusz, vallási közösség, kisegyház vagy mozgalom. Ezek ugyanis valójában “megismétlik a keresztény vallási szerkezetet. Tanok, dogmák alakulnak ki bennük, szent iratok, elkülönült vallási szakértõi és laikus szerepek...”7 Ezzel szemben a látványosan (nem kis részben a információs korszak kommunikációs forradalmának köszönhetõen) terjedõ, legújabbfajta - egyesek által “új Korszaknak” (New Age), másoknál “ûrkorszak” (Space Age)-vallásnak vagy neospiritualizmusnak nevezett, vallásosság: láthatatlan vallás, avagy “nem intézményesült transzcendens világnézet”. Olyan individuális, pontosabban privatizált vallásosságról van itt szó, amely végleg lemond a (régi és új) vallási mozgalmakra (beleértve itt a szektákat is) egyaránt jellemzõ közösségiség minden attribútumáról. A 2000. év kapitalista társadalmának posztmodern embere “maga válogatja ki, rakja össze a felkínált teológiákból”8 és az irracionalizmus gazdag piaci kínálatából a neki tetszõt. “Ilyen koktélokat kever magának egy kis kereszténységbõl, egy kis asztrológiából, mágiából, buddhizmusból, egy kis babonából, természetgyógyászatból, ilyen vagy olyan szektából stb.”9

Amíg a szekták azáltal, hogy - bármilyen tébolyult üzenettel bár, de mégiscsak - megszólítják a társadalmat, s ezáltal szûkebb és tágabb környezetüket állásfoglalásra késztetik (a velük leginkább rivális történelmi egyházakat pedig egyenesen válaszra provokálják), a vallásosság privatizált válfaja, amelynek színtere a magánszféra (a család, a szûk baráti kör), a vallás szekularizációjának beteljesülése: vele a vallás tényleg megszûnik a köz ügye lenni.


Jegyzetek

1Süle Ferenc: A szektaképzõdés néhány mélylélektani vonatkozása. In: Lugosi ágnes - Lugosi Gyõzõ (szerk.): Szekták és új vallási mozgalmak. Maecenas, (megjelenés alatt).

2Paul Kurtz: Neospiritualizmus, vallás és a paranormális. Szkeptikus Lapok, 1997. 1. sz. 18.

3Hasonló kritériumokat ad meg Szilczl Dóra: “Hazatalálók” - Az alternatív vallásokról. Vigilia, 1996. 4. sz. 268-269.

4A leírások forrása: Lugosi Gyõzõ (szerk.): Szekták. Budapesti Ismeretterjesztõ Társulat, 1994.; Lugosi ágnes - Lugosi Gyõzõ (szerk.): Szekták és új vallási mozgalmak. I. m.

5Serge Faubert: Une secte au coeur de la République. Les réseaux français de l’église de scientologie. Párizs, Calmann-Levy, 1993 11.

6Váczi Gábor: Az üdvösség birodalma. Egy “keresztény” szekta nyomában. Magyar Szemle, 1993. 5. sz. 496-497. (kiemelés - L.Gy.)

7Molnár Attila: új vallási jelenségek. In: Lugosi Ágnes - Lugosi Gyõzõ (szerk.): I. m.

8Uo.

9Süle Ferenc: I. m.

2011.01.18. 06:59:00

Sziasztok!
Reformer, nagyon tetszett az összefoglalód.
Koppenhágában voltam én is, s hasonló körülményeket tapasztaltam. Mint Sea Org-os kb olyan körülmények között éltem, amit leírtál. Engem nem zavartak ezek a körülmények. Ha valahol dolgod van, akkor odamész, megcsinálod, és nem számítanak a körülmények. Szóval elmentem Koppenhágába, mint Sea Org-os, és felmentem, ameddig kellett, és közben megmutattam, hogy kell pl. az elakadt esetet rendbe rakni. Utána persze ment a körlevél, hogy mit kell csinálni az elakadt esetekkel. Persze ilyenkor nem csak egy dolgot csinál az ember. Volt olyan, hogy figyelmeztettek, hogy tele vagyok elintézetlen iratokkal. Igaz egy hétig nem foglalkoztam vele, s 5perc alatt lerendeztem az iratokat, amikor szóltak. Tudod, aki nem tartja magát embernek, azzal úgy is fognak bánni. Engem nem nagyon érdekel, hogy más mit csinál. Az sem érdekel, hogy pl. Miscavige mit csinál, s főleg nem félek még tőle sem. Azt szokták mondani, hogy mindenki a saját bőrét viszi a vásárra. Ez igaz Miscavige-re is, rád is, és persze rám is. Vannak alap dolgok, amit senki nem kerülhet el. Nem fogsz előre lépni addig, amíg le nem teszed a munkád, meg nem szerzed a megfelelő infókat, ami az előre lépéshez kell. Ha etikus tudsz maradni, bármilyen helyzetben, akkor semmi gondod nincs. Ha elkezdesz hazudni, trükközni, stb. akkor kicsit tovább tart amíg eléred azt, amit szeretnél, akár több száz, vagy ezer élettel is megnövelheted az időt. Amit még fontosnak tartok, az az, hogy nem leszel szuperhős, ha mondjuk OT 12-ő leszel. A földi élethez nem is kellenek szuper képességek. Nekem sincsenek, vagyis csak addig vannak bizonyos képességeim ami feltétlenül kell, az adott feladat elvégzéséhez, és utána eltűnik minden képességem, s maradok egy átlagos kis emberke. Na ne gondoljatok most sem szuper képességekre. Annak örülök a legjobban, ha nem kell egy adott feladathoz semmilyen képesség. Sokan nem értik ezt, de akkor a legjobb, a feladat megoldása. E világban, ha vannak képességeid, akkor keresheted a problémát magadban, mert van, ha csak nem vagy vallásalapító, és nem kell elhitetned az emberekkel, hogy nagy ember vagy.
A magasabb szinteknek más a hatásuk, amit még szerintem nem vettél észre, s talán azért, mert olyan természetes a dolog. Főleg az a hatás, hogy elkerülnek a negatív események, és emberek. Ebben is van kivétel, ha tovább lépsz, mert akkor megint jön egypár ember, és esemény, amire megoldást kell adnod. Az OT 8 még nem olyan magas állapot. Talán úgy fogalmazhatok, hogy lehetőség arra, hogy tovább lépj, ami nem sikerül mindenkinek rögtön, és több ember vissza fog zuhanni, majd amikor letették a munkát, és megszerezték az infókat, egyszer tovább lépnek, ha etikusak tudtak maradni egy adott ciklusban.
A munkát senki nem fogja elvégezni helyetted, az infókat megkapod egy vallás gyakorlásánál, az hogy tisztességes tudsz e maradni, az meg a te döntésed. Lényegében könnyen előre lehet jutni, és mégis olyan nehéz. Az egyik legjobb mód, ha elmész egy valláshoz, és ott dolgozol, és ott megkapod az infót is, sőt ott könnyebb egy kicsivel etikusnak is maradnod. Ez sem megy egyik napról a másikra. Már egyszer leírtam, hogy elmentem, megnéztem a Szientológus egyházat, olvastam Habbard írásait, és jónak találtam. Fel lehet menni ott is, mint ahogy a pl az Iszlámnál, vagy a buddhizmusnál, vagy a katolikusoknál.
Sztori: Engem is figyeltek, követtek több napon keresztül, sőt aludtak a szobám ajtaja előtt is szerintem, mert nem nagyon érdekelt, így nem néztem utána. Erre azt tudom mondani, hogy aki etikus, és a dolgát csinálja, az nyugodtan aludhat, mint ahogy én tettem. Volt olyan esetem is, mikor Amerikából jöttek, hogy megvizsgáljanak, etikus vagyok-e és nem egy elnyomó. Szépen figyeltek vagy 3-4 órán át, és utána szépen visszamentek.
Az egyik barátom kiment előttem Koppenhágába, és egy kicsit helyrepofozta az ottani társaságot. Annyira rosszul mentek akkor ott a dolgok, hogy sokszor éheztek. Kaptak egy kis fejmosást, és elkezdtek etikusan viselkedni, s elmaradt az éhezés, és tényleges munkát kezdtek végezni, s lehetett ott már egy kicsit dolgozni is, így én is kimentem. Amikor meg úgy ítéltem meg, hogy ártanék, ha tovább ott maradok, hazamentem, persze az egyház szabályainak betartásával. Ha nem tartod be a szabályokat, amit egy egyház kiköt, akkor utánad nyúlnak, ha ott hagyod őket. Ez minden egyháznál így van. A Sea Org-ban a legfontosabb, hogy etikus legyél, amikor ott hagyod őket. Az is igaz, hogy vissza fogsz menni még oda, hisz aláírtad a szerződést, és lehet, hogy nem ebben az életben, de egy másikban biztosan visszamész. Egy egyházat két esetben hagynak ott. Az egyik, ha etikátlanná váltál, a másik, hogy annyit fejlődtél, hogy azzal ártasz, hogy ott maradsz, hisz az egyház is fejlődik. Az egyházak sokkal lassabban fejlődnek, mint az egyén, s nagyon hamar túlszárnyalhatja az egyén az egyházat fejlettségben. Ez nem baj, mert ezt is ki lehet használni. A civil életben élni egy kicsit, és amit megtapasztalt az ember az egyházban, azt alkalmazni kell. Ez a gyakorlás, ami még jól jön később.
Egy pre OT sok mindent megcsinál, amit "józan" ember nem csinálna meg. Főleg játszik (pl.dilizik), mellébeszél, vagy hallgat, stb. Másként várja, hogy a többen elérjék azt az állapotot, ahol ő van.
Egyszer leírtam, mi kell ahhoz, hogy az OT 12-es szintet lehessen adni. Habard ott volt, és olvasta, mit írok, és teljesen etikus volt, sőt.... Kicsit hihetetlen, de én már tudom, hogy a magasabb OT állapotban valahogy el kell ütni az időt, és ezért játszik az ember, s mikor munka van, egyszerre minden megváltozik, s nincs ott semmi ami gátolna.
Most én is sztoriztam egy kicsit. Bármi, ami történik veled, csak a te döntésed, minek fogod fel, jónak, vagy rossznak. A Sea Org-ban eltöltött időt, én sem jónak, sem rossznak nem ítéltem meg.
Minden jót...
Csicseri Orosz Imre
süti beállítások módosítása